W piątek, 30.11.2018, stolica Hiszpanii otworzyła strefę ograniczonego ruchu – Madrid Central. Ta historyczna decyzja stawia Madryt na czele miast europejskich , które walczą z zanieczyszczeniami w mieście. Decyzja pani burmistrz miasta Manueli Carmeny, zamyka obszar 472 hektarów w centrum miasta, gdzie mogą poruszać się samochodami tylko mieszkańcy i transport publiczny; a nierezydenci mogą uzyskać dostęp, o ile posiadają samochody z oznakowaniem ekologiczne lub udają się na parking publiczny. Inicjatywa, której celem jest ochrona zdrowia publicznego, zakłada zmniejszenie o 40% emisję zanieczyszczeń w tym obszarze. Wiele europejskich miast podjęło działania przeciwko zanieczyszczeniom samochodowym, ale tylko cztery poszły dalej niż Madryt i nałożyły opłatę za wjazd do centrum: Londyn, Mediolan, Sztokholm i Göteborg.
Czerwona podwójna linia wyznacza granice Madrid Central.
Granice strefy ograniczonego ruchu Madrid Central, tworzą następujące ulice: Alberto Aguilera, glorieta de Ruiz Jiménez, Carranza, glorieta de Bilbao, Sagasta, plac Alonso Martínez, Génova, plac Colón, paseo de Recoletos, plac Cibeles, paseo del Prado, plac Cánovas del Castillo, paseo del Prado, plac Emperador Carlos V, ronda de Atocha, ronda de Valencia, glorieta de Embajadores, ronda de Toledo, glorieta de la Puerta de Toledo, ronda de Segovia, Cuesta de la Vega, calle Mayor, calle Bailén, plac España. Wewnątrz tego obszaru znajdują się ulice takiej jak Gran Vía, ulica Atocha, ulica Calle Mayor lub ulica San Bernardo.